Blaasklacht

Wanneer je een blaasontsteking hebt, wordt buitenshuis zijn erg lastig. Je hebt voortdurend het gevoel dat je naar het toilet moet, met daarbij klachten zoals aandrang, pijn bij het plassen en een branderig gevoel. Dit ongemak kan je angstig maken, waardoor je je moeilijk kunt concentreren op dagelijkse activiteiten en soms zelfs je uitgaansplannen beperkt.

Acupunctuur bij blaasontsteking

Blaasontsteking en urineweginfecties komen vaker voor bij vrouwen dan bij mannen, voornamelijk omdat de urinebuis bij vrouwen korter is. Hierdoor kunnen bacteriën gemakkelijker via de omgeving van de anus de urinewegen binnendringen en een infectie veroorzaken.

Acupunctuur speelt een belangrijke rol in zowel de preventie als de behandeling van blaasontsteking en urineweginfecties. Preventieve acupunctuurbehandelingen zijn gericht op het versterken van de blaasfunctie en het verbeteren van de immuniteit, waardoor de kans op bacteriële infecties afneemt. Bij het optreden van een blaasontsteking of urineweginfectie kan acupunctuur ook effectief zijn in het verlichten van symptomen. In vergelijking met antibiotica biedt acupunctuur het voordeel van een natuurlijke behandelmethode, Door middel van acupunctuur kan de kans op herhaling van blaasontstekingen afnemen en kunnen de symptomen aanzienlijk verbeteren.

Acupunctuur bij incontinentie

Incontinentie is een vervelende aandoening die vaak voorkomt bij ouderen, maar ook bij vrouwen tijdens of na de zwangerschap door veranderingen in het bekken. De symptomen van incontinentie doen zich meestal voor tijdens activiteiten zoals hardlopen, lachen of hoesten. Incontinentie is goed te behandelen met acupunctuur, waarbij stabiele resultaten worden behaald. Door de spierspanning in het bekkengebied te verbeteren en de blaasfunctie te versterken, kan acupunctuur helpen om het probleem van incontinentie op te lossen.

Acupunctuur bij frequent urineren.

Frequent urineren, vooral ’s nachts, kan je slaap verstoren en je overdag moe en prikkelbaar maken. Dit probleem is niet hetzelfde als een blaasontsteking; het wordt vaak veroorzaakt door een verzwakte blaasfunctie of bekkenproblemen. Bij een zwakke blaas voel je vaak kou, terwijl dit bij bekkenproblemen niet het geval is. Acupunctuur biedt een natuurlijke oplossing om zowel de blaasfunctie te versterken als bekkenproblemen te corrigeren, waardoor het aantal nachtelijke toiletbezoeken vermindert en je weer beter kunt slapen.

Klik hier over hoe blaasontsteking  TCM  Theorie