Acupunctuurpraktijk Gary Lu - Acupunctuur in Heemskerk - Chinese kruiden

In China is de Chinese geneeskunde de grootste medische behandelingsmethode naast de westerse geneeskunde. Er zijn duizenden traditionele Chinese kruidengeneesmiddelen, waarvan er ongeveer 150 algemeen worden gebruikt. In de loop van duizenden jaren van ontwikkeling hebben de grote medici uit de oudheid duizenden Chinese kruidenformules samengesteld om verschillende ziektes te behandelen.

Zoo kunt u, bijvoorbeeld, in een vroeg stadium van diabetes last hebben van toegenomen eetlust, frequent urineren, dorst, en in een later stadium van diabetes van abnormaal gewichtsverlies, verminderde eetlust en onverklaarbare vermoeidheid. De Chinese geneeskunde heeft van de ouden de erfenis meegekregen om verschillende symptomen te behandelen. Tegelijkertijd is de Chinese geneeskunde ook zeer delicaat in haar behandeling. Wanneer uw hoofdpijn in het voorhoofd, het achterhoofd, migraine, hoofdpijn boven in het hoofd óf zwaar gevoel in het hoofd zit, zullen de diagnose en de gebruikte Chinese geneeskunde verschillend zijn. Natuurlijk is de Chinese geneeskunde veelomvattend in haar behandeling en in de 2000 jaar van geschreven verslagen kunnen de aandoeningen die door de Chinese geneeskunde kunnen worden behandeld bijna alle aandoeningen omvatten die in de moderne geneeskunde zijn geregistreerd, en dit omvat natuurlijk ook Covid-19. Dit komt omdat de Chinese geneeskunde niet de naam van de ziekte behandelt, maar het hele spectrum van symptomen.

Diagnose en welke kruiden zijn geschikt voor u?

Door een tong- en polsdiagnose kan ik de toestand van uw lichaam begrijpen en weten waar er een gebrek aan energie is en de juiste kruiden geven om uw energie in evenwicht te brengen. Na de diagnose zal ik u een recept van Chinese kruiden geven en deze voor u samenstellen. Gedurende de behandeling zal ik, indien nodig, de samenstelling aanpassen.