Acupunctuurpraktijk Gary Lu - Acupunctuur in Heemskerk - Ogen, mond en oren

Acupunctuur voor ogen, mond en oren

De volgende klachten kunnen effectief behandeld worden door acupunctuur:

• Droge, jeukende of brandende ogen
  • Tranende ogen
  • Staar
  • Glaucoom
  • Gezwollen of brandende tong
De organen van uw lichaam zijn samen verbonden met de meridianen. Van binnen naar buiten. Ziekte ontstaat door extreem weer van buiten (koude, hitte, vochtigheid, wind). Ziekte kan ook ontstaan van binnenuit: stress of te druk in uw hoofd. Ook door te weinig slapen ontstaan ziektes. Na verloop van tijd zal je lichaam verzwakken óf agressief reageren, afhankelijk van het soort kwade Qi waaraan je bent blootgesteld en je specifieke emoties, die je organen verschillend zullen beïnvloeden.

Het gebruik van acupunctuur om het evenwicht van uw lichaam te reguleren is onmiddellijk doeltreffend. Bij aandoeningen die te agressief zijn, kan meestal in één behandeling verbetering worden bereikt, terwijl het bij zwakke aandoeningen meerdere behandelingen zal vergen voordat uw lichaam zich verbetert.

Hoe weet je of je over-agressief of zwak bent?

Als uw zwelling, roodheid, pijn, jeuk en emotionele stress voelt, zijn uw symptomen ernstiger en hebt u een agressievere aandoening. Wanneer uw aandoening gedurende lange tijd agressief is, kan zij er natuurlijk  ook toe leiden dat u tegelijkertijd agressief en zwak bent, hetgeen dan verscheidene behandelingen vereist.

Behandeling:

De behandeling van deze zintuigen berust, volgens de Chinese geneeskunde, op de paden van de meridianen. Bijvoorbeeld: de ogen zijn verbonden via de meridianen met de lever, dunne darm, hart, maag en blaas. De symptomen bepalen welke meridianen moeten worden geselecteerd en daarmee de bijbehorende acupunctuurpunten om de klachten de behandelen. Verscheidene behandelingen kunnen nodig zijn om de juiste banen te bepalen en het juiste resultaat te bereiken.