Acupunctuurpraktijk Gary Lu - Acupunctuur in Heemskerk - Gynaecologie

Acupunctuur en gynaecologische klachten

Acupunctuur kan toegepast worden op o.a. de volgende klachten:

• Menstruatieklachten
  • Overgangsklachten
  • Infertiliteit
  • IVF
  • Premenstrueel syndroom
  • Zwangerschapsklachten (misselijkheid, stuitligging, problemen met borstvoeding en mentale zwakte)
  • Amenorroe
  • Pijn op de borst
  • Abnormaal bloedverlies
  • Baarmoederbreuk

De traditionele Chinese geneeskunde maakt gebruik van tong- en polsdiagnose en de specifieke symptomen om uw klachten te analyseren. Dit versterkt uw inwendige organen, regelt uw interne evenwicht en helpt de hormonen in balans te houden.

Een gezonde menstruatie?

Uw menstruatie is van invloed op ál uw gynaecologische klachten en hierdoor een belangrijke indicator. Is de menstruatie pijnlijk? Wat is de kleur van het menstruatiebloed en is de menstruatie vroeg óf juist laat? Allemaal symptomen die de juiste acupunctuurbehandeling vraagt om een gezonde menstruatie te bereiken.

Hoe helpt de Chinese geneeskunde u met uw menopauze?

De Chinese geneeskunde ziet de menopauze als een proces van hormonale veranderingen van de vrouw. De symptomen waarmee dit gepaard gaat, worden beschouwd in relatie tot het totale individuele gezondheidsbeeld en de levensfase waarin de vrouw zich bevindt. De behandeling van elke vrouw uniek. Slapeloosheid kan zich bij de ene vrouw uiten in moeilijk in slaap vallen en bij de andere in licht of onrustig slapen. Opvliegers betekenen voor de ene vrouw een toename van de lichaamstemperatuur, voor een ander juist alleen bv. warmere handpalmen en voetzolen. Deze nuances zijn zeer belangrijk voor de juiste diagnose en een individuele behandelingsplan.