Acupunctuurpraktijk Gary Lu - Acupunctuur in Heemskerk - Hoofdpijn en migraine

Acupunctuur kan toegepast worden bij o.a. de volgende klachten:

Aangezichtspijn

Duizeligheid

(lichte) hoofdpijn

Migraine

Aangezichtspijn

Wat typeert migraine?

De meeste patiënten voelen een migraine aanval aankomen. Soms worden lichteffecten waargenomen die een aanval inluiden. Fysieke inspanning verergert migraine. Patiënten ervaren prikkels als licht als zeer onprettig en kiezen daarvoor het verblijf in bv. een ruimte zonder lichtinval.

Wat kan acupunctuur betekenen?

Hoofdpijn is vaak gerelateerd aan uw nekspieren (grote óf kleine occipitale zenuw), uw emoties, inwendige organen of bloedarmoede. Het stimuleren van acupunctuurpunten kunnen uw nekspieren ontspannen, uw emoties tot rust brengen en uw hoofdpijn of migraine behandelen.

Uit onderzoek komt naar voren dat acupunctuur positieve resultaten geeft bij het voorkomen van migraine, maar dat het ook goede resultaten geeft tijdens een aanval. Ter verlichting van de pijn tijdens of na een migraineaanval, er kan sprake zijn van bv. sombere stemming, helpt tuinamassage ter verlichting van de klachten of het bevorderen van een ontspannen gevoel.

Talrijke studies hebben aangetoond dat acupunctuurbehandelingen acute en chronische pijn effectief kunnen wegnemen en verminderen. Acupunctuur is nuttig bij het verminderen van de frequentie van migraine en het voorkomen van aanvallen. Acupunctuur bevordert het vrijkomen van vasculaire (bloedvatenstelsel) en immuun-bemiddelende factoren die ontstekingen verminderen. Klinische studies toonden een opmerkelijke verbetering aan van migraine geassocieerde symptomen zoals misselijkheid, duizeligheid en overgeven.